صاحبنظر مسائل بین‌الملل:

دولتهای عربی ماهیاتا وابسه به غرب هستند | جنگ غزه هویت واقعی برخی سازمان‌های منطقه‌ای را آشکار کرد

یک صاحبنظر مسائل بین‌الملل با بیان اینکه شاید جنگ غزه ثابت می‌کند دولت‌های عربی از ابتدا یعنی از زمان تاسیس شان برای پاسداری و حفاظت از منافع غرب ایجاد شدند، تصریح کرد: بنابراین انتظار از این گونه دولت‌ها برای حرکت در جهت خلاف منافع غرب بیهوده است زیرا ماهیتاً از ابتدا بنا به گفته مورخین در جهت دفاع از منافع غرب ایجاد شده‌اند.
کد خبر: ۱۴۲۷۸۲۱

جعفر قناد باشی در گفتگو با جام جم آنلاین در خصوص عدم حمایت جدی تر کشورهای اسلامی از مقاومت فلسطین گفت: متاسفانه آنچه را برخی از دولت‌های عربی ادعا می‌کردند در صحنه جنگ نابرابر غزه شاهد اجرای هیچ کدام از شعارها و ادعاهایشان نیستیم. در واقع جنگ غزه از معیارهای سنجش صداقت دولت‌ها در ادعاها و شعارهایشان است.

وی ادامه داد: همچنین جنگ غزه معیاری برای سنجش سازمان‌های بزرگتر از جمله سازمان ملل و مجامع حقوق بشری نیز است، دولت‌های عربی دولت‌هایی هستند که خودشان را جزو کشورهای اسلامی میدانند بنابراین طبیعتا باید گام های بیشتری در جهت حمایت از فلسطین برمی داشتند اما در عمل گاهی اوقات بیگانه‌تر از بیگانه هم ظاهر شدند.

قنادباشی با بیان اینکه شاید جنگ غزه ثابت می‌کند این دولت‌ها از ابتدا هم یعنی از زمان تاسیس شان برای پاسداری و حفاظت  از منافع غرب ایجاد شدند تصریح کرد: بنابراین انتظار از این گونه دولت‌ها برای حرکت در جهت خلاف منافع غرب بیهوده است زیرا ماهیتاً از ابتدا بنا به گفته مورخین در جهت دفاع از منافع غرب ایجاد شده‌اند. 

این کارشناس مسائل منطقه اظهار کرد: موضوع بعدی این است که این دولت‌ها مرعوب تهدید توخالی غرب شده‌اند، همانطور که شاهد بودیم پیش از آغاز جنگ غزه در چهار جنگ از اسرائیل شکست خوردند این ترس عدم لیاقت این دولتها را اثبات می کند.

وی ادامه داد: دولت های که بیشترین سلاح‌ها را خریده و بیشترین مستشاران را به کشورشان راه دادند و این موضوع نشان می‌دهد که آنها ماموریت‌های دیگری دارند.

قنادباشی افزود: وقتی بحث جنگ یمن می‌شود هزاران تن بمب بر سر مردم یمن می ریزند اما در مورد جنگ غزه کاری انجام نمی‌دهند وقتی جنگ غزه را با جنگ یمن مقایسه می‌کنیم مشاهده می‌کنیم که کشورهای عربی ساکت هستند. 

وی ادامه داد: افکار عمومی در چنین کشورهای عربی وقتی جنگ یمن و غزه را مقایسه می‌کند درصدد بر می‌آیند که با حکومت خودشان رویکرد دیگری داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها